Vi bruker også informasjonskapsler som gjør det mulig for oss og våre samarbeidspartnere å tilpasse markedsføring med relevante budskap basert på din adferd på nettsiden vår. Disse kapslene gjør at du kan oppleve å få tilpasset reklame fra Glasmagasinet på våre samarbeidspartneres nettsider. For eksempel vil du kunne få en annonse på Facebook som fører deg til en oversikt over aktuelle tilbud og kampanjer dersom du har vært på glasmagasinet.no for å orientere deg. Vi bruker data fra informasjonskapslene til å analysere effekten av våre kampanjer, og for å sikre at du ikke mottar samme reklame mange ganger.
Våre samarbeidspartnere er Facebook, Google, Xaxis, Adform, YouTube og Schibsted.
Vi ber om ditt aktive samtykke til at vi kan bruke informasjonskapsler til markedsføringsformål. Det gjør du ved å tillate kapsler til markedsføringsformål i Glasmagasinets eget cookie-panel (under utarbeidelse – ferdig i januar 2023).
Vi bruker følgende informasjonskapsler til markedsføring:
META
Glasmagasinet har en aktiv tilstedeværelse på flere sosiale medier. Meta er de største og mest aktive av våre sosiale kanaler. For å bedre samspillet mellom Meta og Glasmagasinet.no, har vi installert «pixel» – et script som måler trafikk på tvers av Metas grensesnitt og våre nettsider. Vi bruker dataene som samles inn av pixelen til å levere spesialtilpasset innhold til dem som besøker våre nettsider, og til markedsføring i Metas kanaler. For mer informasjon om personvern rundt Meta, kan du gå til denne linken: https://www.facebook.com/privacy/policies/cookies/
GOOGLE
Vi bruker en rekke av Google sine verktøy for markedsføring (Google marketing platform) for analyse, optimalisering og rapportering av våre markedsføringsaktiviteter. Disse verktøyen inkluderer:
- Google Tag manager, et system for å strukturere og implementere cookies på Glasmagasinet.no. Systemet er nødvendig for funksjon av Glasmagasinet.no og samler ikke data i seg selv.
- Google Analytics, et system for analyse av av hva som skjer på Glasmagasinet.no, Google analytics kan også brukes til markedsføring gjennom å bygge målgrupper basert på besøk av glasmagasinet.no
- Campaign manager 360, et system for håndtering av digitale annonser, det brukes til rapportering av disse, samt bygging av målgrupper til bruk i Display & Video 360.
- Display & Video 360, et system for kjøp av digitale annonser på nett og i youtube.com. Bruker de samme marketing cookies som Campaign Manager 360.
Les mer her: https://policies.google.com/
LINKEDIN
Vi annonserer på Linkedin. For rapportering, målgrupper og optimalisering av markedsføring bruker vi cookies fra LinkedIn.
Les mer her: https://www.linkedin.com/legal/cookie-policy
SNAPCHAT
Vi annonserer på Snapchat. For målgrupper, rapportering og optimalisering av markedsføring bruker vi cookies fra Snapchat.
Les mer her: https://snap.com/en-US/cookie-policy
XAXIS
Vi bruker Xaxis for digital annonsering på display, video og native. Disse annonsene er blant annet tilgjengelig på Schibsted og andre norske publisister. Pixlene har er brukt for markedsføring for bruk til målgrupper, rapportering og optimalisering.
Les mer her: https://www.xaxis.com/privacy-notice/
XANDR
Vi bruker Xandr for digital annonsering på display, video og native. Disse annonsene er blant annet tilgjengelig på Schibsted og andre norske publisister. Pixlene har er brukt for markedsføring for bruk til målgrupper, rapportering og optimalisering.
Les mer her: https://www.xandr.com/privacy/cookie-policy/