Share it with a hater!

LAKRIDS BY BÜLOW på et absurd oppdrag:
Om 412 år og 292 dager skal verden elske lakris!

 Hvordan får man verden til å elske lakris? LAKRIDS BY BÜLOW mener at alle burde smake deres lakris, og tilbyr derfor de som ønsker, en gratis smaksprøve. Eneste du må gjøre er å love og dele med noen som ikke liker lakris. Ifølge kampanjen “Share It With a Hater”, vil 84 prosent av verdensbefolkningen elske lakris om….412 år og 292 dager. I sentrum for det hele er lakrisfabrikken i Storkøbenhavn, hvor den danske gourmetlakrisen blir produsert. Herfra skal verden overbevises om å elske lakris gjennom verdens største sampling, og lakris-haters skal omvendes til lakris-lovers. Legg turen innom Illums Bolighus kjøkkenavdeling i underetasjen og få med deg en smaksprøve (så langt beholdningen rekker).

LAKRIDS BY BÜLOW lanserer nå en global kampanje med mål om å få verden til å elske lakris – én lakris om gangen. Veien dit er ifølge LAKRIDS BY BÜLOW,  gjennom forbrukerne med budskapet «Share it with a hater»

”Vi ønsker å dele vårt brand med hele verden. Vi vet at mesteparten av verdens befolkning tror at de ikke liker lakris, men det er jo nettopp det vi hver dag ønsker å endre på. Vi drømmer om å få verden til å elske lakris – én lakris om gangen.  Tiden er derfor inne for å skape et enda større og globalt smakspanel”, sier Fredrik Nilsson, administrerende direktør hos LAKRIDS BY BÜLOW, og legger til:

«Det er første gangen vi satser så stort på det globale markedet. Vi har tillit til merkevaren vår og ikke minst hele grunnlaget for virksomheten: den karakteriske smaken av dansk gourmetlakris. Det har gitt oss mot til å bevege oss ut i verden».

Skal dele ut smaksprøver til hele verden.

Helt siden den aller første lakrisen kom til verden på Bornholm i 2007, har LAKRIDS BY BÜLOW vært bygd på sampling. Lakrisprodusenten har i dag rundt 2000 forhandlere i 25 land og har opplevd sterk vekst på eksisterende markeder, inkludert Norge, men også helt nye som distributører i Jordan, Australia, Egypt og mange flere. Med den nye plattformen gir gourmetlakris-virksomheten seg i kast med verdens største sampling. Den skal lære verden å elske lakris – én lakris om gangen.

 ”Det kan godt hende at denne visjonen høres absurd og urealistisk ut, men det er nettopp derfor vi elsker den. Vi har riktignok behov for hjelp. Mange mennesker tror ikke at de liker lakris, men vi er overbevist om, at hvis vi kan få verden til å smake på vår lakris, vil de forstå den kjærligheten og innsatsen som vi har lagt i det – og forhåpentligvis elske det,” sier Sarah Maria Carl, markedsdirektør hos LAKRIDS BY BÜLOW.

På den måten vil 84 prosent av verden, ifølge LAKRIDS BY BÜLOWs egne beregninger, elske lakris om nøyaktig 412 år og 292 dager.

Om «Share it with a hater»

«Share it with a hater» er tittelen på LAKRIDS BY BÜLOWs nye globale kampanje. Gjennom en kampanjefilm og tilhørende nettside, hvor man kan skrive seg opp på ventelisten til en smaksprøve, ber LAKRIDS BY BÜLOW alle lakriselskere om hjelp til å spre kjærligheten til den mye omdiskuterte danske smaken, ved å dele den med en hater.
Du kan også hente smaksprøver i Illums Bolighus kjøkkenavdeling i underetasjen.

I kampanjefilmen er det ingen skuespillere med, kun LAKRIDS BY BÜLOWs sine egne ansatte ettersom det er de som står bak beregningene. Vi møter både Tommy fra produksjonen, Ronnie fra finansavdelingen og Ying fra netthandel. Hvis du er ekstra oppmerksom, legger du også merke til grunnlegger Johan Bülow i en mindre rolle.

 LAKRIDS BY BÜLOW 

LAKRIDS BY BÜLOW ble stiftet av Johan Bülow på Bornholm den 7. juli 2007, men har i dag produksjon i Hvidovre. Originale smakskombinasjoner og et vakkert design gjør at LAKRIDS BY BÜLOW på kort tid har blitt et av danskenes favorittkonfektmerker. LAKRIDS BY BÜLOW har i dag egne konseptbutikker i Danmark, Sverige, Norge, Finland, Tyskland og De forente arabiske emirater, og gourmetlakrisen selges hos mer enn 2000 forhandlere i 25 land og online på www.lakridsbybulow.com. Siden 2015 har selskapet opplevd en årlig gjennomsnittlig omsetningsvekst på 17 prosent, og hadde i 2020 en omsetning på 256 millioner kroner. Som det første konfektmerket i verden har LAKRIDS BY BÜLOW siden 2019 brukt bokser i 100% resirkulert PET -plast.

 

  • Stikkord: gourmet, illums bolighus, LAKRIDS BY BÜLOW, lakris, Lovelakrids, Shareitwithahater
  • Publisert: november 3, 2021
  • Tekst:

Logg inn