MARKEDSFØRING
Det er viktig at alle tar ansvar for å markedsføre årets bryllupsmesse. Dette kan dere gjøre på deres egen måte, ikke minst å promotere egne aktiviteter i sosiale medier, kundeklubber etc. Det vi i hvert fall ønsker, er at dere deler Facebook-arrangementet og linken til billettsalg. Fortell kundene deres om hva dere skal bidra med under messen. Kanskje dere vil gi deres kunder en spesiell fordel? Bruk tiden frem til 4. mars godt. Det skader ikke å publisere i flere omganger. All informasjon om messen, finner dere på glasmagasinet.no. Vi inviterer alle til selve dagen, og så selger vi billetter til en lukket visning i kantinen der vi serverer bobler og viser brudekjoler og selskapstøy i samarbeid med Kristins Brudesalong, Illums Bolighus, Adam og Eva og Kicks.
- Her er link til Facebook-arrangementet: https://www.facebook.com/events/365307975722280
- Her er link til nettsiden med artikler: https://glasmagasinet.no/bryllup/
- Her er link til billettsalg (ligger både på nettsiden og i Facebook-arrangementet også): https://www.eventbrite.com/e/bryllupsmesse-i-glasmagasinet-tickets-487556523687
Felles markedsføringen er i full gang. Vi har sponsede annonser ute på Facebook og Instagram, i tillegg til en artikkel på dittbryllup.no (https://dittbryllup.no/onskeliste-til-bryllupet-glasmagasinet/). I februar vil det ligge en artikkel på VG og Aftenposten om Glasmagasinet med fokus på bryllupsgaver. Her har vi et eget brudepar, Mathilde og Henrik, som vi følger gjennom hele planleggingsfasen (hovedfokus på gaver hos oss). Vi har fått mange fine bilder vi skal bruke fremover. Vi håper også at Mathilde og Henrik vil stille til et intervju etter deres bryllup i august for å fortelle oss litt om hva de fikk og hvordan dagen var. Mathilde og Henrik vil også dukke opp i våre sosiale medier ved jevne mellomrom. Vår fotograf og bryllupsmesse-general Joseph, er også i full gang med å legge ut innhold i sine kanaler. Han er rundt i disse dager og lager innhold fra deres butikker og servicetjenester som vi deler i alle kanaler.
AKTIVITETER I BUTIKKENE
Vi forventer at alle bidrar med aktiviteter og gavetips i egen butikk. Gavetips skal være for alle, både brudepar og gjester. Selv om dere ikke har et eget system for gavelister, har dere allikevel mange potensielle gavekjøpere på besøk, og brudepar kan like fint ønske seg noe fra dere 😊
Vi forventer at alle dere som har gaver i en eller annen form, setter opp ett eller flere gavebord i butikken med gode tips. Dere vil få utdelt en folieballong med teksten «love» i rosegull, som vi håper dere kan henge opp over gavebordet, evt. plassere den som dere vil. Ballongen er 73×59 cm. Dekoratør Mona kan hjelpe dere med «dandering». Dere som ikke føler dere passer inn i kategorien gavetips, kan bidra med andre ting. Alle skal markere bryllupsmessen i sine lokaler, og det skal stå klart fra og med fredag 10/2 (husk at det er morsdag søndag 12. og Valentines Day tirsdag 14. Da passer det med «love»).
Her kommer noen ideer til hva dere kan gjøre:
- Aktiviteter – konkurranser, leverandørbesøk, musikk etc. Tips: spør leverandørene deres om de vil stille med premie.
- Smaksprøver, sjokolade/ enkel servering.
- Blomster, pynt og borddekking. Tips: lån gjerne varer hos hverandre 😊
- Make-up og hår.
- Selskapsantrekk
- Produktdemonstrasjoner
- Etc. Bruk fantasien.
TILBUD
Vi kommer som sagt til å fokusere mye på gaver, og det er viktig at dere også følger opp dette. Illums Bolighus har VIP-shopping med 20% på nesten alt denne dagen og inviterer sine No1-kunder til gaveshopping. Bellas Hus har også varslet 20% på alle varer. Her står dere fritt til å velge om dere vil ha tilbud eller ikke, men husk å gi beskjed. Tilbudene vil lanseres på landingssiden 2 dager før messen, også på sms og nyhetsbrev.
GOODIEBAG
For en raus gjeng som jobber i Glasmagasinet 😊 Vi har fått fine ting til goodiebags, men har plass til mer. Gi meg en rask tilbakemelding dersom dere vil bidra med noe.
GAVE TIL KONKURRANSE UNDER VISNINGENE:
Vi ønsker oss veldig gaver vi kan gi til de som kommer på visningene og som kjøper billetter. Vi trekker vinnere fra billettnumrene og blir veldig glad dersom dere vil stille med en (eller flere) premie til en verdi på 500,- eller mer. Her kan dere også få med leverandører til å sponse dere 😊
Vi lager en oversikt over gavene man kan vinne på nettsiden og sender også ut på mail til alle som kjøper billetter.
STANDPLASS I 3. ETASJE
Dersom dere ønsker å ha en messestand i 3. etasje på lørdagen, må dere gi oss beskjed. I utgangspunktet må dere ha med utstyr selv, men jeg skal bestille noen runde bord og tar med noen ekstra i tilfelle dere vil låne. Gi beskjed innen onsdag 8. februar.
DEKOR
Dekoratøren vår Mona vil være rundt på huset i neste uke, og vi skal prøve å ha all dekor i senteret ferdig i uke 5. Det må dere også få til. Spør gjerne Mona om råd dersom dere trenger litt inspirasjon.
VERTINNER
Vi har 10 flotte vertinner som skal være veivisere og gode hjelpere under bryllupsmessen. De kommer til å være plassert rundt i senteret for å bistå kunder og VIP-gjester.